المپیک ۲۰۲۴| تاریخ‌سازی ناهید با صعود به فینال المپیک/ حریف کره‌ای کیانی در فینال کیست؟ + جزئیات

19:46 - 18 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۲۱۴
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
المپیک ۲۰۲۴| تاریخ‌سازی ناهید با صعود به فینال المپیک/ حریف کره‌ای کیانی در فینال کیست؟ + جزئیات
ناهید کیانی با ٣ پیروزی پیاپی موفق شد راهی دیدار فینال وزن منهای ۵٧ کیلوگرم تکواندوی زنان المپیک پاریس شود و با این مدال تاریخ‌ساز شد چرا که رنگ مدالش چه طلا باشد چه نقره اولین زن تاریخ ورزش ایران است که مدالی خوشرنگ‌تر از برنز به گردن می‌آویزد.

خبرگزاری میزان - پیش‌تر از ناهید کیانی، کیمیا علیزاده و مبینا نعمت‌زاده تنها موفق به کسب مدال برنز المپیک شده بودند و اکنون با صعود تاریخی ناهید کیانی به فینال، کیمیا علیزاده نماینده بلغارستان در این وزن به جدول مسابقات برگشت و باید در شانس مجدد از ساعت ٢١:٣٠ برای کسب مدال برنز تلاش کند. اولین حریف او تومی از چین است.

ناهید کیانی با صعود به فینال وزن منهای ۵٧ کیلوگرم تکواندوی المپیک پاریس به اولین زن تاریخ ورزش ایران بدل شد که مدال طلا یا نقره را از آوردگاه المپیک ازآن خود می‌کند؛ اما حریف کره‌ای او در فینال کیست؟

تاریخ‌سازی ناهید با صعود به فینال المپیک/ حریف کره‌ای کیانی در فینال کیست؟ + جزئیات

یوجین کیم ٢٣ ساله متولد کره‌جنوبی است. دارای رنک ١٢ جهان است که در بازی نیمه‌نهایی موفق شد حریف چینی رنک یک جهان را با قدرت از پیش رو بردارد.

البته ناهید کیانی با رنک ٢ جهان از جایگاه و تجربه به مراتب بهتری نسبت به او برخوردار است و امیدواریم قدم آخر را نیز هم‌چون ٣ مسابقه پیشین محکم بردارد و مدال خوش‌رنگ طلا را به مردم شریف ایران هدیه کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک پاریس 2024

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *